Her finner du en samling av ofte stilte spørsmål og svar.

1. Hvorfor får jeg mottatt, men ikke sendt epost med min eksisterende epostkonto?

Under "kontoer" i ditt epost program må man endre "utgående mailserver (SMTP)" til "mail.broadnet.no"

2. Hvordan kan jeg endre hastigheten på mitt abonnement?

Hastighet kan du endre via bestillingskjema til det hyttefeltet du hører til, eller du kan sende oss en mail for å be om denne endringen.

3. Hvor mange PC`er kan jeg koble til kabelmodemet?

Har du en CBN router med innebygget wlan fra oss eller en egen wlan router er det ingen praktisk grense for tilkoblete PC`er.

4. Kan andre bruke min Internet tilkobling dersom jeg har WLAN?

Ja, dersom man ikke sperrer sin WLAN router med passord, kryptering eller låsing på MAC adresse vil andre kunne bruke din internet tilgang. Sørg for at WPA eller WPA2 kryptering er skrudd på. Routere fra KTECH er ferdig konfigurert med dette.

5. Teknisk informasjon ved konfigurering av epost:

Utgående mail server: mail.broadnet.no

DNS: 82.196.201.43 og 82.196.193.143

Innlogging CBN: user/user

6. Hva gjør jeg dersom Internet ikke fungerer?

Hvor mange lamper har du på modem/router? Det skal normalt være 2 grønne og 2 blå lys på CBN m/WiFi. Det kan også være 4 grønne lys. Hvis noen står og blinker kan dette være en lokal feil. Sjekk at kabler sitter, sjekk at lokal forsterker (hvis du har dette) har strøm og er ok, sjekk TV signalene på TV.

Forsøk å ta strømmen på router i min 2 minutter.

Det kan være en sentral feil som gjelder hele kabelnettet. Hvis TV signalene også er borte kan det tyde på en sentral feil.

7. Hvor finner jeg detaljert informasjon om kabelmodem/router?

Vi bruker forskjellige fabrikat og modeller i våre nett. Brukermanual finnes på produsentens nettsider.

8. Sikkerhet.

I våre nett anbefaler vi at alle har oppdatert antivirus installert på alle PC`er. I tillegg bør alle ha brannmur aktivisert.

9. Oppsigelse.

Ihht bredbåndskontrakten har man 3 mnd oppsigelstid. Dette gjelder etter det første året man har bredbånd. Det er 12mnd binding ved signering bestilling bredbånd. Oppsigelse må sendes skriftlig via post eller Epost.

10. Hvordan søker jeg inn digitale kanaler på min TV?

Se under linken bestilling bredbånd hyttefelt så ligger det videre linker der.